izabellhahn.blogg.se

Att vara i öknen.

Publicerad 2013-01-31 22:16:00 i Modelljobb.,

 
Nu tänkte jag berätta lite om vad som hände när vi landade i Los Angeles och om hur vår resa i Top Model startade. 
 
När vi landade på LAX så var vi alla väldigt trötta och förväntansfulla. När vi kom ut från ankomsthallen så möttes vi av två personer som stod med stora skyltar som det stod "Top Model Sverige" på. Det var mycket folk där inne och vi fick väldigt många blickar. En väldigt häftig känsla. 
Vi satte oss i två stora bilar som körde oss ut till öknen som ligger utanför L.A. Efter två timmar stannade vi utanför ett stort hotell som vi skulle bo på ett par dagar. Dagen efter var vi uppe innan tuppen kl. 03:30. Vi satte oss i bilar igen och åkte ut i öknen mitt i ingenstans, det var mörkt och iskallt! Vi stannade vid en stor lyxig trailer där vi skulle fixas av make up artister samt frisörer. De hade dukat upp ett stort bord utanför där det fanns frukostbuffé, en man stod vid ett stort stekbord och stekte omeletter till oss där man fick välja själv vad man ville ha i.
Tänk er själva att stå och mumsa på en jättegod frukost, mitt ute i öknen, det var mörkt, kallt men vi stod och värmde oss kring en brasa. Det var så himla mysigt och gottt. 
 
När solen hade gått upp åkte vi till inspelningsplatsen, där vi skulle springa med höga klackar i sanden. Hade lite panik över det eftersom det låg massa glasskärvor och rostiga spikar i sanden, ville inte riktigt ramla och skrapa i mig. Men att springa gick bättre än förväntat, det var någon gång som nästan alla ramlade som dominobrickor. Haha det måste ha sett riktigt roligt ut. Vi hade många pauser och vi fick vänta mycket. För att underhålla oss själva under tiden samlades vi kring "snacks bordet", på det bordet fanns allt från: godis, chips, frukter, bär, grönsaker, ost&kex, vitaminer, mackor, bakelser, korv m. bröd.. med andra ord, det fanns allt!! Och om något tog slut så fylldes det på lika snabbt igen. Ett riktigt farligt bord för modeller, men vi kunde inte hålla oss borta. ;) 
 
Det var varmt som satan också och solen var verkligen stark.. jag hade solskyddsfaktor 75+ men brände upp mig ändå. Vi gjorde om tagning på tagning, minst tio gånger. Det var mycket jobb och det slet på oss, många svullna fötter. Dagen efter såg nästan exakt likadan ut, mycket att göra i värmen. Vi hade så sjukt kul ihop och alla var glada, vi hade ingen press på oss utan vi slappnade av, njöt, skrattade och hade kul.
Att vara i öken är verkligen häftigt och det känns inte verkligt på något sätt. Man ser saker som man bara sett på film, fast att det ändå inte är likadant. Ibland kunde jag bara sitta still och kolla på allt runt omkring. Det var så häftigt!!
 
Här kommer ett par bilder från dessa dagar: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, Mitt namn är Izabell Hahn och jag är 24 år. Jag bor i Linköping och arbetar bland annat som modell samt skönhetsdrottning. I min blogg får ni följa med i min vardag/resor och jobb. Enjoy! Instagram:izabellhahn Kontakt:[email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela