izabellhahn.blogg.se

Skönhet.

Publicerad 2013-02-26 22:32:00 i Skönhet.,

 
I det här inlägget kommer ni att se vad för smink och prudukter som jag använder mest och vilka som är mina absoluta favoriter. 
 
1. Rengöring och krämer: 
  1. Sminkborttagning, Nivea, (ska byta till Skin Plans sminkborttagning). 2. Ansiktsmask, Skin Plan (rekommenderas). 3. Nattkräm Night Time, MUS. 4. Dagkräm, Nivea. 5. Face mist, MUS. (beroende av. Perfekt att ta över sminket så att det håller sig bättre.. eller bara för att friskar till). 6. Ögonkräm     
sensitive, Yves Rocher. 7. Läppsyl, Nivea. 
 
2.  Smink, bas: 
 1. Foundation, Maybelline (blandar för att få rätt nyans). 2. Mineralpuder ID bareMinerals (använder jag ibland till vardags men mest under sommaren. 3. Puder,  Maybelline. 4. Puder Stockholm, MUS. 5. Solpuder Chocolate, MUS. 6. Rouge Fresh, MUS.
 
3. Ögonbryn:
Här använder jag mig av MUS Tri brow color som jag applicerar med en snedställd pensel (MUS 110). 
Ibland när jag vill ha tydligare byrn så fyller jag även i med en brynpenna från Maybelline.
Fick en fråga förut om jag noppar eller trådar, och svaret är att jag noppar.
 
4. Ögon:
Mina favorit mascaror kommer från Maybelline och heter: Rocket och One by One. Jag gillar att måla på en stark eyeliner på ögonlocket, och dessa tre gillar jag bäst. Antingen så använder jag mig av "tuschpennan", Maybelline/ Penseln, Loreal /  liquid eyeliner (burken), Maybelline. 
 
5. Ögonskuggor och tillbehör:
1. Nude Beige (13), Maybelline. 2. Glamour browns (05), Maybelline. 3. Eyeprimer clear
, MUS. 4. Microshadow Muffin, MUS. 5. Microshadow Satin, MUS. 6. Microshadow Velvet, MUS. 7. Microshadow Brownie, MUS. 8. Microshadow Cupcake (favorit till fest), MUS. 8. Eyepencil Black / Snowflake, MUS.
 
6. Läppar: 
 1. Läppstift Mango Diamonds (445) / Fatal Red (530) / Hollywood Red (540) / Lady Red (527), Maybelline. 2. Lip Gloss Candy Baby, Victoria´s secret. 3. Lip Gloss Peach Sorbet (410) / Minty Sheer (01), Maybelline. 4. Lip Liner Intensive Pink (140) / Hollywood Red (540) / Pleasure Me Red (547), Maybelline.
 
7.Penslar/ redskap:
Jag använder mig av penslar med äkta hår då dem är mycket bättre. Jag kommer skriva vilken pensel jag använder till vad, börjar uppifrån och avslutar med puffen. 
1. Full Flawless face, bareMinerals används till mitt mineralpuder. 2. 350, MUS används till att applicera solpuder. 3. 366, MUS applicerar fondation. 4. 367, MUS lägger jag rouge med. 5. 103, Kicks applicera ögonskugga. 6. 110, MUS fyller jag i mina bryn med. 7 117, MUS applicerar, blandar och tonar ögonskuggan. 8. 109, MUS används för att blanda, applicera i globlinjen och att tona. 9. Powder Puff (12) bra till att fixera löst puder, samt bra att lägga på vanligt puder med.
 
Har ni yttligare några funderingar om detta eller att ni vill att jag ska förklara något så är det bara att fråga!
 

Kommentarer

Postat av: Jasmine

Publicerad 2013-02-27 00:22:52

Fräsht inlägg :D! Så ambitiöst :D detta gillar jag :D!

Postat av: Tobias Paulsson

Publicerad 2013-02-27 16:15:19

Du är:
Underbar, Rar, Söt, go, och vacker.
Hoppas, Hoppas, hoppas jag får träffa dig, Malin, Pamela. Josefin T och G och Eleonore en gång.
Pusssssssssssssss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, Mitt namn är Izabell Hahn och jag är 24 år. Jag bor i Linköping och arbetar bland annat som modell samt skönhetsdrottning. I min blogg får ni följa med i min vardag/resor och jobb. Enjoy! Instagram:izabellhahn Kontakt:[email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela