izabellhahn.blogg.se

Frågor och svar!

Publicerad 2013-02-22 21:44:00 i Modelljobb.,

 
Jag tror att jag har fått med alla frågor nu. Men ni har skrivit till både min mail, instagram och här på bloggen så var svårt att hålla reda på alla! :) puss på er♥
 
Frågor gällande Top Model Sverige: 
 
F. Hur kommer det sig att du sökte? 
 
S. Som för många andra unga tjejer så har det alltid varit en dröm för mig att få vara med i Top Model Sverige. Sen jag var liten så har jag alltid tänkt att, om man är med i det programmet så har man verkligen lyckats bra i livet, och att det bara är början på något stort. 
Men jag hade det inte så lätt som barn, jag blev retad, mobbad och utstött. Så jag trodde aldrig- verkligen aldrig att jag av alla tjejer i Sverige skulle få en plats I TM. Mitt självförtroende var väldigt lågt och jag hatade mitt utseende så fruktansvärt mycket. 
 
 
F. Var du med i en modellagentur när du sökte? 
 
S. Ja, det var jag och jag är fortfarande med i samma. Scandinavianmodels. För er som tillhör en agentur och som har tänkt att söka till nästa säsong så måste ni prata med er agentur om det först, de kan vara viktigt.
 
 
F. Får man betalt för att vara med i TM, eller får man andra saker? 
 
S. Nej, man får inte betalt. Så det måste vara den största nackdelen om man bor själv och har jobb. Men vi fick hela resan betald, all mat, boendet, massa massa smink och hårvårdssaker, den nya Sony mobilen samt lite andra småsaker. 
 
 
F. Hur var det att delta i programmet? 
 
S. Det var svårare, roligare, jobbigare och bättre än vad jag trodde att det skulle vara. För det första så var det inte alltid så lätt att bo tillsammans med 10 tjejer då nästan alla hade olika viljor. Men vi hade väldigt roligt tillsammans, och vi stöttade alltid varandra. En resa som jag kommer minnas livet ut, den var underbar. 
 
 
F. Skulle du rekomendera andra att söka? 
 
S. Absolut, jag skulle vilja vara med igen nästan. Ne men det är så himla roligt. Men man måste vara stark i sig själv och säker för att kunna göra en sådan sak. 
 
 
F. Var var det bästa med resan? 
 
S. Hmm, det bästa med resan var nog hur roligt alla vi tjejer hade det tillsammans. Det absolut bästa var när vi spelade in vinjetten i öknen, då hade inte tävligen dragit igång så alla kunde slappna av och bara ha kul. 
 
 
F. Vad är TMS eventet? 
 
S. Det är ett event som kommer att hållas i Stockholm i April. Där kommer alla vi 10 tjejer att delta för att träffa er, svara på frågor och bara mingla runt. Det kommer även att vara artist uppträdanden, kostnadsfria behandlingar, sminkkurser, shopping till bra priser, tävlingar, hur man stylar hår och naglar samt visningar. 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
 
F. När kom du på att du ville bli modell, och varför?
 
S. Jag älskar att stå framför en kamera, och det är något som jag inte tycker är svårt eller jobbigt. Jag finner mig alltid i situationen. Det är ett yrke som jag har dragit till väldigt länge, något som jag älskar. 
 
 
F. Tycker inte du att modebranchen är ytlig? 
 
S. Modellbranchen är väldigt ytlig, men det är något man måste inse och förstå innan man ger sig in i den. En modell är lite som en slit och slängdocka skulle man kunna säga. Inte alls så lyxigt som man tror, det kan vara ett riktigt skitgöra ibland. Men jag finner mig i även det, jag älskart. 
 
 
F. Vad jobbar du med? 
 
S. Jag jobbar inom säkerheten på Linköpings flygplats. Ett jätteroligt arbete där man får vara med om mycket. 
 
 
F. Varför accepterar du inte vänförfrågningar på fb?
 
S. Min facebook använder jag mest privat. Så där vill jag bara ha människor som jag känner. Men ni får mer än gärna följa mig på instagram :) @izabellhahn
 
 
F. Vart kommer kavajen ifrån som du hade på Finest Awards? 
 
S. Den snygga kavajen hittade jag på H&M, tyvärr så tror jag att den är slut för det var ett tag sen jag såg den sist i butik. 
 
 
F.Vart kommer din fransväska ifrån? 
 
S. Min fransväska köpte jag i en butik som heter John Galt som finns i Santa Monica, Los Angeles. 
 
F. Vad använder du för rengöringsprodukter och vad har du för foundation? 
 
S. Jag använder Niveas sminkborttagning, som egetligen inte passar min hy alls då min är väldigt känslig. En sak som jag använder som jag kan tipsa om är en ansiktsmask från Skinplan, den är superbra. Jag fick även ett test på en ansiktsmask från Make Up Store idag, så ska se om den är lika bra. 
Jag brukar använda bareMinerals som är ett mineralsmink, det är jättebra. Men just nu använder jag Maybellines foundation "fit me" och även pudret. Det fungerar också bra. 

F. Hur gör du för att ha så bra hy?
 
S. Min hy är bra i perioder. Men det gäller att ta hand om sin hud. Tvätta den morgon och kväll med bra prudukter och använda bra krämer. Drick också mycket vatten och tänk på vad ni stoppar i er! :) 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-02-22 22:03:50

Åh, jag missade din frågestund..

Jag har lite frågor som du får svara på nästa frågestund då eftersom jag var så sent ute :P

-Vad använder du för rengöringsprodukter och vad har du för foundation?
- Hur gör du för att ha så bra hy?

Tack för en superbra blogg! =)

Svar: Jag la till dina frågor i frågestunden :) så svaren finner du där. KRAMAR :) <3
Izabell Hahn

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-22 23:58:36

Tycker verkligen inte du borde åka ut, du är så himla vacker och unik.
Jag undrar kan inte du berätta vad ni tjejer gjorde när ni inte spelade in och hade fotograferingar, hur lång tid tog det att spela in ett avsnitt? Är det sant att elimineringarna tog 5 timmar?
Hade ni lediga dagar eller ägnades alla dagar åt att spela in topmodel?
Fick ni gå ut och festa och shoppa? Fick ni röka under tiden ni var i LA?
Vilka blev du närmast med, var det någon du ogillade? Var det grupperat mellan tjejerna eller var alla med varandra?

Förlåt för alla dessa frågar undrar bara hur ni hade det, lycka till med allt! Som sagt du är helt underbar och vacker :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, Mitt namn är Izabell Hahn och jag är 24 år. Jag bor i Linköping och arbetar bland annat som modell samt skönhetsdrottning. I min blogg får ni följa med i min vardag/resor och jobb. Enjoy! Instagram:izabellhahn Kontakt:[email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela